dilluns, 14 de març del 2011

Presentació del llibre de poesia "Enfilo Llunes"

Benvolguts amics desconeguts,

Com que si no es té un bloc no ets ningú, he decidit mostrar-me al món virtual i, també, perquè em plau la paraula COMPARTIR.
Per tal que em conegueu, potser seria bo començar pel final, per allò més proper com la presentació del meu darrer llibre de poesia “ENFILO LLUNES” el passat dia 10 de març a la llibreria PROA ESPAIS de Barcelona. Presentà l’acte l’escriptor Josep Colet i Giralt, director del Seminari d’Investigació Poètica de Barcelona. El llibre està prologat per Teresa Costa-Gramunt, escriptora d’innumerables títols, tant en poesia, assaig com d’articles en diferents mitjans de comunicació; dona de tracte exquisit i d’una gran sensibilitat.

El llibre s’articula en quatre parts:

  • ENFILO LLUNES, del qual el llibre en rep el títol i que és de caire intimista.
  • AROMES BREUS, exclusivament HAIKUS i TANKAS.
  • FOLLIES, una mena d’autoretrat en el vessant artístic.
  • AMB L’ULL DE L’OBJECTIU, que plasma la bellesa del paisatge, l’emoció i les sensacions que em provoquen la contemplació de la Natura i el contrast brutal de la seva degradació per l’acció de l’home.

Potser que us faci un tast de la meva poesia.

En la primera part, “Enfilo llunes”, metàfora del pas del temps, faig front a la famosa frase “tempus fugit”. Jo l’atrapo en els meus versos, tot enfilant imatges dels records, d’instants transcendentals que demanaven ser poema i que, simbòlicament, en penjar-me el màgic collaret, palpo i revisc.

Aquesta part va precedida per uns versos com a Preludi que diuen:


Brosten versos de pàgines viscudes.
El llapis vola a contravent
cercant la llum d’un temps efímer
que vull vestir de pell.

Desfer les passes...
i assaborir en els llavis
 els besos verges!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada